Slottsfjellfestivalen 2011

14. – 16. juli er årets Slottsfjellfestival.

Rock – og popfestivalen, som holdes blant Slottsfjellruinene i Tønsberg har siden opprettelsen på begynnelsen av 2000-tallet, blitt en av de virkelig store musikkfestivalene i landet. Festivalen var en suksess i fjor, i hvert fall for min del, og jeg gleder meg stort til å dra dit igjen i år. Det er flere store band som kommer i år, særlig gleder jeg meg til å se grungebandet Mudhoney og det australske bandet Grinderman. Begge er band jeg liker godt, så jeg synes det er stas å få sett dem på samme festival. For de som liker litt tyngre og bluesinnspirert rock, er de virkelig verdt å få med seg.

I år er mye stort på programmet, som kan passe de fleste interesser innen musikk. Kaizers Orchestra, Madcon og Anthrax er også blant headlinerne. Selv gleder jeg meg også til å se Mhoo og Mari Boine: her vil det garantert bli bra show.

For de som fremdeles vil på festivalen, er dessverre tredagerspassene utsolgt, men det er fremdeles mulig å få tak i dagspass. Festivalen er virkelig verdt turen, både fordi den pleier å ha mye bra musikk, samtidig som beliggenheten er flott. Etter min mening, den beste festivalen ved siden av Norwegian Wood-festivalen som var denne helgen.

Jeg kommer til å komme med oppdateringer/anmeldelser under festivalen.

Om Jennukka
Medieviter med hovedfokus på film. Interessert i film, musikk og litteratur, og det er det jeg i hovedsak kommer til å skrive om her. Det vil være en blanding av nytt og gammelt, en del jeg liker og enkelte ting som jeg kanskje ikke syns er så bra.

4 Responses to Slottsfjellfestivalen 2011

  1. Magnus says:

    Gleder meg stort til Norges beste festival! Slottsfjellfestivalen har virkelig klart å finne den riktige miksen mellom store, etablerte navn, norske og utenlandske band på vei opp, og lokale band med talent og entusiasme. Når det gjelder sistnevnte, kan folk glede seg til Mhoo, som du nevner, og dessuten de rocka Anthony Hope og Casual Friday, samt metalbandet Concrete.

    Aller mest gleder jeg meg til Mudhoney. Redselen for å gå glipp av dem var hovedgrunnen til at jeg bestilte festivalpass nesten så fort de ble lagt ut. Jeg tror ikke folk forstår hvor stort det er at de kommer til Tønsberg og Norge, de er levende legender. En del vet sikkert at de var Kurt Cobains favorittband, men det viktigste er rett og slett at de sparker balle (fins ingen elegant måte å beskrive dem på!).

    Det med beliggenheten er også en viktig grunn til å komme seg til Slottsfjell. «Fjellet» ligger midt i Norges sommerhovedstad, og i tillegg til musikken og den gode maten og drikken man får der oppe, er det kort vei til puber, kiosker og restauranter dersom man trenger en pust i bakken. Og da har jeg ikke begynt å nevne utsikten og solnedgangen når siste bandet spiller…

    Norges beste festival, uten tvil!

  2. Chris says:

    Det som også er fint med Slottsfjell er alle de banda som man ikke kjenner til… På Slottsfjell finner man sin neste favorittband!

    • Jennukka says:

      Enig! Var skikkelig moro å oppdage Lissie der ifjor. Kjøpte cd’en hennes rett etter konserten, la den inn på ipoden, og hører på henne daglig. Satser på noen sånne opplevelser i år også.

Legg igjen en kommentar

